14 sierpnia 2012

Oczekując...

Ostatnio na blogu publikuję modyfikacje, tekstury itd. Wszystko po to, żeby trochę umilić Wam te żmudne wyczekiwanie na aktualizacje, która ma wyjść "niedługo". Ile potrwa te niedługo - nie wiem. Miałem nadzieję, że aktualizacja ukaże się w maju, czerwcu, lipcu. Czy ukaże się w sierpniu? Możliwe, developer twierdzi że jest już naprawdę bliski końca prac nad aktualizacją, co widać na ostatnio zamieszczonych screenach.

Wygenerowany teren

Warto przypomnieć, co ukaże się w nowej wersji: dzień / noc, tryb latania, generowany, i znacznie powiększony teren. Gdyby nie to ostatnie, aktualizację otrzymalibyśmy już dawno. Niestety, generator sprawił developerowi dużo problemów, przez co termin ukazania się wersji 1.3.0 wciąż się przedłuża. W kolejnych wersjach - potworki, survival, dźwięk, nowe bloki. Co do tego ostatniego - nowe bloki możemy mieć już teraz, wgrywając tekstury "Minecraft". Ale to nie jest to samo, co otrzymać nowe bloki z aktualizacją. 1.3.0 to chyba najbardziej oczekiwana wersja Exploration - w końcu przyniesie ona poważniejsze zmiany w grze.

Nowe opcje w menu - wersja 1.3.0

W tym poście będą jeszcze mody, i kilka save'ów. Bierzcie, i korzystajcie z tego wszyscy. 

Jeżeli komuś bardzo zależy na powiększeniu terenu jeszcze przed ukazaniem się aktualizacji, to nie ma problemu. Wystarczy podmienić plik start.scene, i 4 pliki z folderu Data. Pobieramy paczkę stąd: [LINK], i wgrywamy pliki do odpowiednich folderów za pomocą programu STune:

- start.scene do: Osp -> Applications -> 1p76lyzlfv -> Res -> scenes
- save00.dat, save00.dds, save01.dat i save01.dds do: Osp -> Applications -> 1p76lyzlfv -> Data

Program STune

Nie zapomnijcie wykonać kopii zapasowej swoich dotychczasowych zapisów oraz pliku start.scene. Co daje nam modyfikacja? Teren z 64x64 zostaje powiększony do 128x128. Mod przyda się wszystkim tym, którzy chcą budować duże budowle, ale nie mają na to wystarczająco dużo miejsca. Powiększony teren znajdzie się w pliku save01.dat.

Warto jeszcze wspomnieć o tym, że pojawiła się aktualizacja moda "Minecraft mod for Exploration", którego tworzy gadam40. Najważniejsze funkcje moda w wersji 1.2 to:

- Tekstura podobna do tego z Minecraft'a
- Tryb latania
- Nowy save
- Niebieskie niebo
- Czcionka z Minecraft
- Nowe przyciski
- Nowy splash i ikona 

Pobieramy plik: [LINK], rozpakowujemy, i podmieniamy odpowiednie pliki. 

Modyfikacja naprawdę sprawia, że Exploration przypomina znanego Minecrafta. Ciekawie wyglądają nowe przyciski. Smaczku dodaje załączony save, który powoduje, że jeszcze bardziej zdaję nam się, jakbyśmy grali w Minecraft. ;)

Kliknij na zdjęcie, by powiększyć.




Teraz czas na zapisy, w których znajdziemy wielkie budowle, labirynty, tory przeszkód i wiele innych.. Pobieramy paczkę stąd: [LINK], i wgrywamy wszystkie 20 zapisów (40 plików) do folderu: Osp -> Applications -> 1p76lyzlfv -> Data. Przypominam - wykonajcie kopie zapasowe swoich zapisów, ponieważ po wgraniu nowych stare zostaną usunięte. 

Poniżej możecie zobaczyć, co znajdziecie w zapisach. Budowle robią duże wrażenie :)












No cóż, pozostaje nam dalej czekać na aktualizację...