Co do opisanej sytuacji – to jest stan gry, w którym nie jest załadowanyżaden teren. Bloki są ukryte, żeby ta sytuacja była bardziej czytelna. Możepowinienem dodać komunikat z wyjaśnieniem? Jest to jedno z zabezpieczeń gryprzed uszkodzonymi zapisami statu. System bada (także iOS) czasem kończyproces aplikacji natychmiast zamiast zgłosić programowi koniecznośćnormalnego zakończenia. Takie zakończenie może nastąpić także w trakciezapisywania plików. Po takim zakończeniu aplikacji zapis stanu może nie byćw pełni aktualny, może być uszkodzony (ew. z innych powodów). Wczytywanieuszkodzonego zapisu mogłoby doprowadzić do nieskończonego cyklu –uruchomienie gry – wczytywanie uszkodzonego zapisu – crash i zakończenieprocesu – uruchomienie gry – wczytywanie uszkodzonego zapisu itp. Takiezachowanie gry ma zapobiec tej sytuacji i zasygnalizowanie użytkownikowi, żez ostatnio edytowanym terenem może coś być nie tak.Gra używa teraz znacznie więcej pamięci RAM i sytuacja, że proces zostanienatychmiastowo zakończony jest bardziej prawdopodobna. Bada kończy takżetrwający proces, jeśli użytkownik bardzo szybko uruchomi następny, zanim tentrwający zakończy np. zapis.
Uaktualnianie pliku z zapisem działa jak w transakcyjnych bazach danych ijest w wysokiej mierze odporne na błędy związane z przerwaniem zapisu wdowolnym momencie. U mnie ten błąd od dawna nie wystąpił (przy zasięgurysowania normalnym; przy dalekim zdarzał się). Przy wgraniu tekstur owiększej rozdzielczości może występować częściej. Najwięcej pamięci w grzezużywa teren (stan, siatka) i tekstury. Jest jeszcze pewne pole dooptymalizacji zużycia pamięci. Jeśli Ci ten błąd występuje to możesz na czasedycji ustawić zasięg rysowania krótki.
Mam nadzieję, że informacja od autora uspokoiła co nieco osoby, u których występuje opisywany błąd. Poniżej jeszcze kilka screenów dla osób, które nie widziały jeszcze takiego stanu gry.