Woda. Możemy w Exploration dzięki niej budować rzeki, kanały wodne, fontanny, baseny, stawy, jeziora czy cokolwiek innego co tylko nam przyjdzie do głowy. Jednak blok ten niekoniecznie musi służyć jako woda, możemy go np. wykorzystać jako lód na jeziorze lub jako ozdobę. Ja zbudowałem taki "wzorek" na całej powierzchni pola. Poniżej prezentuję obrazek. :)
"Wzorek". Kliknij, aby powiększyć |
A teraz mały błąd w Exploration, związany z wodą. Jeżeli stworzymy teren z poziomem podłoża o wartości 2 i latającymi blokami o wartości 100% to możemy zobaczyć ciekawy efekt. Wystarczy na samej górze dodać parę bloków wody i je przełączyć, i w podłożu wykonać 2-3 dziury na wylot. Przy spadaniu w dół zobaczymy takie oto zjawisko:
Dziwne zjawisko. Kliknij, aby powiększyć |
Pan Andrzej Chomiak - twórca Exploration twierdzi, że ten problem jest związany z implementacją OpenGL w systemie – przy dużej ilości wyświetlanych trójkątów naraz, przestaje działać prawidłowo
renderowanie z użyciem z-bufora dla niektórych fragmentów ekranu. I przez to wysłane w dalszej kolejności trójkąty (wody) są renderowane na wcześniejszych zamiast być pominięte ze względu na to, że są zasłonięte ścianą terenu.
renderowanie z użyciem z-bufora dla niektórych fragmentów ekranu. I przez to wysłane w dalszej kolejności trójkąty (wody) są renderowane na wcześniejszych zamiast być pominięte ze względu na to, że są zasłonięte ścianą terenu.
Ciekawe, czy w następnych wersjach gry nadal będą latające bloki - chyba mało kto z nich korzysta.